Akademia konsultantów zarządzania jest programem rozwoju kompetencji pracy z organizacjami.
Stworzona została dla wszystkich, których zadania polegają na przeprowadzaniu zmian w organizacjach oraz tych osób, dla których wiedza o funkcjonowaniu organizacji może być istotnym elementem codziennego działania.
Celem Akademii jest:
- Dostarczenie wiedzy na temat procesów zachodzących w dużych systemach takich, jak organizacje i przedsiębiorstwa
- Dostarczenie narzędzi rozpoznawania procesów zachodzących w dużych systemach
- Ćwiczenie umiejętności tworzenia diagnozy systemów organizacyjnych
- Ćwiczenie umiejętności projektowania zmiany w systemach organizacyjnych
- Ćwiczenie planowania i przeprowadzania interwencji w organizacjach
- Ćwiczenie umiejętności prowadzenia konsultacji indywidualnych i grupowych
- Wzmocnienie umiejętności potrzebnych do prowadzenia konsultacji, a różniących się od umiejętności trenera czy coacha
- Wzmocnienie autorefleksji dotyczącej własnej roli zawodowej
- Zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia, które pozwolą na pobudzanie zmiany u innych w sposób kompetentny i etyczny
Dla kogo jest przeznaczona Akademia:
- Trenerów wewnętrznych w organizacji
- Menedżerów
- Konsultantów w firmach doradczych
- Trenerów prowadzących szkolenia z menedżerami
- Osób pracujących w działach HR
- Wszystkich, którzy chcą poznawać mechanizmy działania dużych systemów oraz własne mechanizmy psychologiczne funkcjonowania w takich systemach
Jakie są podstawy merytoryczne proponowanego programu Akademii:
- Program jest zbudowany na podstawie podejścia systemowego, narracyjnego, antropologicznego oraz Analizy Transakcyjnej.
- Praktycznym odniesieniem dla stworzonego programu Akademii są nasze doświadczenia w pracy konsultacyjnej z różnymi przedsiębiorstwami, organizacjami i zespołami w ciągu ostatnich 25-ciu lat.
Co charakteryzuje nasz styl pracy:
- Pracujemy metodą kontraktową, dzięki której odnosimy się na stałe do struktury programu, ale też do potrzeb uczestników. Poddajemy je weryfikacji, dzięki czemu każda z osób oraz prowadzący ponoszą wspólną odpowiedzialność za proces nauki.
- Przyjmujemy założenie, że każdy posiada swoją odpowiedzialność za tempo uczenia się i adaptowania poznawanej wiedzy do swojej praktyki zawodowej.
- Odnosimy się do praktyki, teorii i filozofii – dzięki czemu każdy uczestnik może znaleźć dla siebie adekwatne odniesienie i połączenie wiedzy z realnymi działaniami
- Pracujemy w oparciu o Kodeks Etyczny Europejskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej.
- Uczymy elastycznego podejścia w sytuacjach konsultacyjnych. Teorie traktujemy jako punkt wyjścia do rozważań i poszukiwań, a nie jako najlepszy schemat do realizacji.
Tematyka
- Konsultant, czyli kto?
- Czym się różni rola konsultanta od roli trenera czy coacha?
- Jakie są założenia filozoficzne pracy konsultanta i jak się przejawiają w realnych działaniach.
- Jakie narzędzia pracy są dostępne konsultantowi, czyli przejście od metod „schoolingu” do metod rozwojowych.
- Sposoby kontraktowania w sytuacji konsultacyjnej: rodzaje kontraktów, poziomy kontraktu, pułapki procesu kontraktowania.
- Koncepcja paradygmatu (T. Kuhn).
- Koncepcja mapy (A. Korzybski).
- Poziom psychologiczny w pracy konsultanta – indywidualne założenia na temat siebie, świata i innych.
- Jak można rozumieć organizację:
- Podejście systemowe w pracy z organizacjami.
- Koncepcja skryptu organizacyjnego (Analiza Transakcyjna).
- Metody diagnozy organizacji (diagnoza struktury organizacyjnej oraz procesów działających w organizacji) – model K. Camerona, diagnoza skryptu organizacyjnego.
- Diagnoza struktur zespołowych (imago grupy, egogram zespołu, diagnoza przywództwa w organizacji).
- Nad czym pracuje konsultant, czyli o zjawisku zmiany w pracy z organizacjami:
- Koncepcja Physis.
- Czym jest zmiana w organizacji.
- Pojęcie wzorca.
- Zmiana wg P. Watzlawicka oraz G. Batesona.
- Narzędzia pracy konsultanta – podstawy:
- Kontraktowanie i rekontraktowanie.
- Praca zespołu konsultantów i zespołu reflektującego.
- Zasada 4P w pracy konsultanta (przyzwolenie, potencja, ochrona, cierpliwość).
- Budowanie pozycji ja OK – Ty OK w pracy konsultanta.
- Etyczne aspekty pracy konsultanta.
- Narzędzia pracy konsultanta – elementy pracy z jednostką.
- Diagnoza indywidualna w pracy konsultanta.
- Diagnoza psychologicznej fazy rozwojowej klienta.
- Narracja jako narzędzie pracy z klientem indywidualnym.
- Interwencje w pracy indywidualnej.
- Narzędzia pracy konsultanta – perspektywy widzenia dynamiki organizacji.
- Diagnoza wzorców relacji w organizacji.
- Wykorzystanie koncepcji pozycji życiowych.
- Diagnoza rodzajów transakcji (transakcje komplementarne, transakcje skrzyżowane, transakcje ukryte, transakcje szubienicze).
- Diagnoza procesów symbiotycznych w organizacjach.
- Diagnoza gier transakcyjnych w organizacjach.
- Diagnoza ekonomii stroków.
- Diagnoza sposobów strukturyzacji czasu w organizacjach.
- Narzędzia pracy konsultanta – konsultant jako narzędzie pracy.
- Procesy przeniesienia i przeciwprzeniesienia (ich rodzaje oraz sposoby wykorzystania w pracy konsultanta).
- Procesy paralelne.
- Rola superwizji w pracy konsultanta.
- Zastosowanie poznanych narzędzi do analizy własnych case-study
- Prezentacja własnych case–study.
Zasady uzyskania certyfikatu ukończenia Akademii Konsultantów Zarządzania:
- Udział we wszystkich zajęciach (dopuszczamy możliwość jednej nieobecności)
- Zaliczenie polegające na opisaniu oraz prezentacji (1h) przykładowej sytuacji konsultacyjnej z realnych działań zawodowych uczestnika: opis sytuacji, diagnoza sytuacji wg poznanych narzędzi diagnozy, prezentacja planu interwencji bądź zmiany.
- Uczestnicy uzyskują Certyfikat ukończenia Akademii.
Harmonogram spotkań:
- 10 spotkań x 2 dni (wstępnie proponowane terminy: 22-23.10.2022; 19-20.11.2022; 10-11.12.2022; 14-15.01.2023; 18-19.02.2023; 11-12.03.2023; 15-16.04.2023; 13-14.05.2023; 10-11.06.2023; 1-2.07.2023)
- zajęcia od godziny 9:00 do 17:00
Warunki płatności:
- Koszt każdego spotkania: 1200 PLN + 23% VAT
- Przy wpłacie jednorazowej przed rozpoczęciem cyklu zajęć zniżka 7%: koszt 11 160 PLN + 23% VAT
- Istnieje możliwość płatności w ratach na podstawie uzgodnień z organizatorem
W koszt spotkań wlicza się:
- Materiały szkoleniowe
- Przerwy kawowe
- Certyfikat ukończenia Akademii Konsultantów
Lunch, dojazd i koszty noclegu pokrywają uczestnicy szkolenia.
Zgłoszenia: biuro@klinikaorganizacji.pl, tel.: 603 897 050
Prowadzący:
Magdalena Sękowska
Maciej Olsztyński
Adriana Szmuc
Łukasz Fojutowski
Dawka wiedzy na naszym blogu
Czytaj więcej →Dlaczego organizacja potrzebuje strategii w czasach kryzysu?
Wartość strategii dzisiaj, w czasach zmienności i kolejnych kryzysów, nie jest wcale taka oczywista. Bo jak określić długoterminowe cele, wyznaczyć kierunki działania i środki do ich realizacji, jeśli nie wiemy, co się wydarzy w następnym tygodniu?
Kobieta w roli lidera
Warsztaty „Kobieta w roli lidera”. Termin 20-21.10.2022.
W dzisiejszych czasach nic nie jest tak ważne jak zdrowie psychiczne i odporność na to, co dzieje się wokół nas. W organizacjach odporny i silny lider to osoba, która może zbudować zdrowy, współpracujący ze sobą zespół.
Jakimi liderami są kobiety, jak się komunikują, w czym różnią się od mężczyzn liderów, i czy się różnią?
Pułapki mentalne w funkcjonowaniu organizacji – pragmatyzm
Czasami nasze zaangażowanie, ciężka praca nie wystarczają do osiągnięcia zamierzonych efektów. Oprócz czynników zewnętrznych, na które nie mamy wpływu, wiele zależy od naszych tendencji. Organizacje mają swoje sposoby, by osiągać sukces i paradoksalnie by sukcesu nie osiągać.
Napisz do nas i powiedz
jak możemy Ci pomóc
Nasze działania wychodzą naprzeciw potrzebom Twoim i Twojej firmy.
Z chęcią przyjrzymy się Twoim problemom i dopasujemy środki, które
pomogą nam je dla ciebie rozwiązać.