Akademia Asesorów
i Trenerów AC/DC

Specjalizujemy się w propagowaniu takiej metodologii prowadzenia AC/DC, która jest oparta na podstawach systemowego paradygmatu funkcjonowania człowieka.

 

Proponowana przez nas metodologia AC/DC polega na tym, że jego uczestnik jest obserwowany nie tylko w aspekcie tego, czy i jak pojawia się dana kompetencja, ale jest obserwowany z uwzględnieniem następujących poziomów:

 

  • Specyfiki indywidualnej – każda osoba tworzy niepowtarzalny wzorzec układu kompetencji i specyficzny, powtarzalny wzorzec funkcjonowania.
  • Specyfiki grupowej – skład grupy, procesy grupowe, typy relacji w grupie oraz rodzaj pełnionych funkcji wyznaczają kontekst pojawiania się lub nie pojawiania się danych kompetencji (istotne jest pytanie jak osoba zachowuje się w danej grupie).
  • Specyfiki kultury organizacyjnej firmy – rozumianej jako określony sposób myślenia, odczuwania i działania podzielany przez wszystkich uczestników organizacji. W tym aspekcie ważne jest pytanie: jaką rolę pełni dana osoba w tworzeniu kultury organizacyjnej, jakie jej zachowania kulturę tę podtrzymują, a jakie wchodzą w konflikt, czy jej zachowania służą podtrzymywaniu czy przekształcaniu istniejącej kultury.

 

Jednocześnie procesowi obserwacji podlega jednostkowa dynamika ujawnianych przez osobę zachowań, która umożliwia odpowiedź na następujące pytania:

 

  • Czy w funkcjonowaniu osoby można wyodrębnić pewne powtarzające się wzorce – co to są za wzorce, jaka jest ich funkcja, jakie okoliczności wzmacniają je, a jakie modyfikują, jakie jest znaczenie tych wzorców dla efektywności działania jednostki/grupy/firmy
  • Jak przebiega proces uczenia się osoby (związany jest on z kompetencją „umiejętność zarządzania zmianami”), jakie procesy intrapsychiczne są aktywowane w celu zmiany, uczenia się, modyfikacji – proces ten jest szczególnie uchwytny podczas dwudniowego AC/DC
  • Jak osoba wykorzystuje swoje wcześniejsze sukcesy/porażki oraz informacje zwrotne od innych
  • Jaki typ motywacji wewnętrznej/zewnętrznej jest istotny dla osoby z punktu widzenia jej efektywności na danym stanowisku

 

Nasz autorski model prowadzonej w trakcie AC/DC obserwacji zakłada, że istotne jest obserwowanie zachowań składających się na daną kompetencję, z uwzględnieniem ich treści i procesu.

Proponowana przez nas metodologia AC/DC zakłada, że każdy asesor obserwuje każdego uczestnika. Zwiększa to zakres perspektywy obserwacyjnej i umożliwia nie przywiązywanie się do raz powstałych hipotez na czyjś temat.

Porozmawiajmy o dedykowanym rozwiązaniu
dla Twojej organizacji.

Skontaktuj się

Dawka wiedzy na naszym blogu

Czytaj więcej →

#Strategia

Dodano: 30.09.22

Dlaczego organizacja potrzebuje strategii w czasach kryzysu?

Wartość strategii dzisiaj, w czasach zmienności i kolejnych kryzysów, nie jest wcale taka oczywista. Bo jak określić długoterminowe cele, wyznaczyć kierunki działania i środki do ich realizacji, jeśli nie wiemy, co się wydarzy w następnym tygodniu?

Czytaj dalej →

#Programy rozwojowe

Dodano: 09.08.22

Kobieta w roli lidera

Warsztaty „Kobieta w roli lidera”. Termin 20-21.10.2022.
W dzisiejszych czasach nic nie jest tak ważne jak zdrowie psychiczne i odporność na to, co dzieje się wokół nas. W organizacjach odporny i silny lider to osoba, która może zbudować zdrowy, współpracujący ze sobą zespół.
Jakimi liderami są kobiety, jak się komunikują, w czym różnią się od mężczyzn liderów, i czy się różnią?

Czytaj dalej →

#Organizacja

Dodano: 19.07.22

Pułapki mentalne w funkcjonowaniu organizacji – pragmatyzm

Czasami nasze zaangażowanie, ciężka praca nie wystarczają do osiągnięcia zamierzonych efektów. Oprócz czynników zewnętrznych, na które nie mamy wpływu, wiele zależy od naszych tendencji. Organizacje mają swoje sposoby, by osiągać sukces i paradoksalnie by sukcesu nie osiągać.

Czytaj dalej →

Napisz do nas i powiedz
jak możemy Ci pomóc

Nasze działania wychodzą naprzeciw potrzebom Twoim i Twojej firmy.
Z chęcią przyjrzymy się Twoim problemom i dopasujemy środki, które
pomogą nam je dla ciebie rozwiązać.



    Klinika Organizacji Transmisja

    tel.: +48 603 897 050

    mail: biuro@klinikaorganizacji.pl